

Niemi Bil
Lokal exponering med kundservice i fokus
Vare sig det handlar om nya modeller, service, reparation eller att hitta en begagnad bil så hjälper Niemi Bil dig att hitta rätt. Med bilhallar utspridda över norra Sverige och inköpskontor i Uppsala vände sig Niemi Bil till oss på NTM Media för att nå ut till lokala målgrupper med hjälp av lokala nyhetsplattformar, radio och DOOH.
- Sociala medier
- Digitala utomhusskärmar
- Radio
- Nyhetsmedia
- Display














Olika platser, olika spelregler
Niemi Bil finns på många platser. Men det är inte bara praktiska skillnader så som geografi, produktutbud eller kontaktvägar som skiljer de olika bilhallarna åt.
I Norrbotten är Niemi Bil återförsäljare för Mazda och Maxus, men inte i övriga län, där fokuset är större mot begagnade bilar. Det gör att budskapen och kommunikationen måste skilja sig åt på lokal nivå.
För att råda bot på det skapades ett snabbfotat och proaktivt samarbete med många annonsnedslag, bred mediemix och fokus på native för att kunna skifta innehåll mellan regionerna och göra Niemi Bil till ”Top of mind” när det kommer till bilhandel i respektive län.
Lokala budskap i lokala kanaler = succé!