Almi främjar utveckling av konkurrenskraftiga små och medelstora företag och stimulerar nyföretagandet i syfte att skapa tillväxt och förnyelse i svenskt näringsliv. De stöttar med exempelvis affärsplaner, marknadsföring, export och digitalisering. Men erbjuder även lån och riskkapital för företag som behöver finansiering för att växa eller förverkliga nya idéer.
Tillsammans med Region Uppsala och Europeiska regionala utvecklingsfonden finansierar Almi Uppsala International Business Week.
Till 2025 års arrangemang tog Almi hjälp av NTM Media för att nå ut till fler.
Utmaning: Att nå ut med sitt budskap och synliggöra #UIBW2025 till fler
Med all fokus på arrangemanget blev tiden knapp för arrangörerna och utmaningen att själva nå ut med kommunikation och attrahera deltagare till Uppsala International Business Week landade i ett uppdrag för NTM Media.
Lösning: Strategisk plan och kraftfull närvaro både inför och efter eventet
NTM Media tog fram en marknadsföringsstrategi inför Uppsala International Business Week 2025, #UIBW2025. Med en kombination av innehåll och kanaler kunde vi nå en större marknad samtidigt som vi ökade intresset för arrangemanget.
Resultat: Nöjda arrangörer och bra räckvidd
Både Almi och deras samarbetspartners summerar hela kampanjen som mycket lyckad och de har fått ett bra tillflöde av tittare. Både under livesändning och efter arrangemanget.
Citat Linus Andersson – Almi företagspartner Uppsala, projektledare av UIBW2025
”Samarbetet med UNT har fungerat utmärkt och vi har fått jättebra räckvidd och intresse för årets Uppsala International Business Week, #UIBW2025 med många som deltagit live både på plats och online. Syftet med kampanjen via UNT har dels varit att synliggöra #UIBW2025 till fler, men också att attrahera deltagare både på plats och online. Veckan syftar till att dela inspiration och kunskap kring internationell handel och att bygga internationellt framgångsrika företag med Sverige och vår region som bas. Mycket av innehållet från veckan är aktuellt hela året och vi vet att många tittar på innehåll i efterhand via eventsidan så vi kommer fortsätta att pusha för det genom UNT även nu efter livesändningarna.”
”Vi har hittat en bra mediemix som passar för kundens behov av att nå ut till invånarna i Uppland.”