Colorama Norrköping
Modern plattform för att nå nya målgrupper
Colorama i Norrköping är ett företag som regelbundet syns i lokal nyhetsmedia. Nyligen öppnade de en ny, modern butik och utökade sina affärsområden. Som en del av den uppgraderade verksamheten behövde deras hemsida uppdateras och förbättras för att återspegla de nya förändringarna.
Colorama önskar nå en yngre målgrupp med mer digital marknadsföring och där blir den nya webben grunden för all kommunikation framåt.
Vi kopplade in vår reklambyrå Fluid för webbproduktion och filmproduktion.
- Hemsida
- Filmproduktion


Inspiration med dark theme design och rörligt material
I Coloramahuset tas projekt från idé till förverkligande.
Sajten är deras skyltfönster utåt och hoppas öppna ögonen för många som kanske tidigare främst sett dem som en färghandel.
Designen har dark theme som lyfter de snygga filmklippen och intresseväckande element med mycket överlappande design.


En bred plattform som öppnar för kommunikation
Resultatet blev en hemsida med fokus på användarvänlighet och design. Verksamheten presenteras med hjälp av rörligt innehåll och bilder. Butikens personal får ta plats och berätta om butikens produkter och tjänster.
- Bokning av expertkompetenser
- Lediga tjänster
- Artiklar med pågående projekt
- Information mot yrkesverksamma
- Bokning av lokaler
- DIY-artiklar
- Personalpresentation
- Varumärken i butiken
- Video från butikens avdelningar
- Lyfter popoulära produkter från butiken
- Tips från personal
Personalintervjuer
På sajten finns plats för mycket content. Vi får höra en entusiastisk byggnadsvårdsexpert berätta om roliga projekt och en anställd får prata om hur det är att jobba med Colorama Norrköping som arbetsgivare. Personligt berättande som skapar avtryck.
”Från dag ett kände jag att Colorama Norrköping hade stora ambitioner med sin sajt, vilket gjort projektet till ett riktigt roligt projekt att jobba med. Vårt fokus har varit att skapa en dynamisk grund i helt ny kostym, med alla möjligheter till att jobba med content.”