Hem » Artiklar & Nyheter » Två vinster i Årets Dagstidning
Årets Bevakning: Norr Media livesport
Orädd och kreativ nybyggaranda tar tekniken till hjälp för att – oavsett pandemirestriktioner – ge den live-törstande publiken en känsla av att vara på plats där det händer, när det händer.
- Som VD för Norr Media är jag ofta stolt över medarbetarna. Varje dag gör personalen stordåd. För läsarnas skull, för kundernas skull. För demokratins skull. I kväll är det inte bara jag som hyllar våra medarbetare. Under takkronorna i Berns salonger har Norr Media ännu en gång prisats i branschens finaste pris, Årets dagstidning. Den här gången för Årets bevakning, i konkurrens med Expressen och Kvällsposten.
Det här priset är resultatet av extraordinärt lokalt engagemang och kvalificerat koncernsamarbete i NTM-koncernen. Vi vinner tillsammans. Det gör segern särskilt underbar och stoltheten särskilt stor, sa Mats Ehnbom VD Norr Media efter att vinnaren tillkännagivits.
Albin Ohlin, Rickard Björling, Per Sandberg från Norr Media
Årets Kampanj: UNT och KLBR live
Årets vinnare har utnyttjat trovärdigheten i sitt varumärke och bredden i sina kanaler för att skapa värde för kunden. Det är inspirerande att se hur de under kampanjen löpande följt upp utfallet och efter hand satt in åtgärder för att säkerställa ett framgångsrikt utfall. Man visar att ett tydligt fokus, och konsekvent marknadsföring i mediehusets kanaler ger tydliga resultat.
– Jag är så stolt över skickliga medarbetare i Mediehuset UNT och NTM Media, som visar den utomordentliga kraften i lokala medier. De gör annonskunden framgångsrik och drar in pengar till den lokala journalistiken. Det kunde inte vara bättre! , säger Kalle Sandhammar VD Mediehuset UNT om vinsten.
Rose-marie Lindh och Eva-Lotta Eek från Mediehuset UNT