16 september 2022

NTM och Fluid nominerade till Publishingpriset

I torsdags tillkännagavs de nominerade till den nationella kommunikationstävlingen Publishingpriset. NTM:s kampanj ”De försvunna orden” är ett av de nominerade bidragen i kategorin Årets varumärkesannons.

Publishingpriset är genom sin breda bedömning och sitt omfattande tävlingsområde Sveriges mest heltäckande kommunikationstävling. Varje bidrag bedöms utifrån givna kriterier av en jury bestående av verksamma kommunikatörer.

I den nominerade kampanjen ville NTM väcka uppmärksamhet och belysa vikten av oberoende journalistik och det fria ordet i samband med pressfrihetens dag 2022. Det sekundära syftet var att tacka de som prenumererar och sprida stolthet till såväl prenumeranter som anställda. Kampanjen genomfördes förutom på kommersiella ytor även i redaktionell miljö där den visualiserade hur tidningens ord tynade bort. Kampanjen har kanalanpassats för att på ett effektfullt sätt dra nytta av de fördelar varje kanal har.

Bakom idén till kampanjen står NTM:s egna reklambyrå Fluid som bildade eget bolag tidigare i år. Fluids vd Andreas Hult angående att bli nominerad till Publishingpriset:
– För oss är det här ett kvitto på att vi gör kommunikation som berör men också att vi kan konkurrera med branschens bästa byråer. Det skapar självförtroende att fortsätta ta fram idéer som utmanar, sticker ut och som givetvis skapar effekt.

Förutom De försvunna orden har Fluid även bidrag nominerade i kategorierna ”Årets annons som marknadsför verksamheter, produkter och tjänster” samt ”Årets magasin geografiska områden”. Där tävlar bidragen Handlat online för Linden & Spiralen och Gotland 2022 för Gotlands Förenade Besöksnäring.
– Det som är gemensamt för bidragen som vi fått nominerade är att vi skapat dem i nära samarbete med kunder som också haft mod att låta idéerna och/eller det visuella uttrycket ta plats. Det krävs mod för att skapa kommunikation som gör skillnad, säger Andreas.

NTM önskar Fluid lycka till i tävlingen som avgörs 9 november.

FLER INLÄGG
Avancera 2
24 augusti 2023

Lyckas med din marknadsföring i höst

Höstens första Avancera om marknadsföring, lågkonjunktur och framtidstrender.
ae
26 maj 2023

Vi blir fler i Skellefteå!

Är du en nyfiken och driven person med ett intresse för försäljning?
nyhetsbrev
28 april 2023

Föreläsning om effektiv kommunikation

Anmäl dig till vår föreläsning om effektiv kommunikation med marknadsanalytikern Magnus Linde.
Kom Närmare
19 januari 2023

Kom närmare med nyhetsmedia

Ett nytt kommunikationskoncept för våra lokala nyhetsvarumärken.
till mejl
19 januari 2023

Inspirerande liveföreläsning 27 januari

Anmäl dig till vår föreläsning med Göran Adlén om marknadsföring i svårare tider som nu råder.
Header-Emelie
18 september 2022

Vi skapar effekt för våra kunder

Vi är en del av en koncern där lokal nyhetsmedia är kärnan av verksamheten.
blobid0_1662620200648-1024x427-2
16 september 2022

NTM och Fluid nominerade till Publishingpriset

I torsdags tillkännagavs de nominerade till den nationella kommunikationstävlingen Publishingpriset.
Styrkan-fem-mediehus-header
29 april 2022

Styrkan från fem mediehus

I januari lanserades vår koncerns gemensamma säljbolag NTM Media.
Header-Årets-Dagstidning
3 april 2022

Två vinster i Årets Dagstidning

Norr Media tog emot priset för *Årets Bevakning’ och Mediehuset UNT för ’Årets Kampanj’.
Historisk Satsning Header
24 mars 2022

Historisk satsning på nytt säljbolag

Vid årsskiftet lanserades NTM-koncernens nya säljbolag med säljavdelningar från fem mediehus.
NTM-Media-Article-Header
16 mars 2022

NTM Media växer och utvecklas med nya medarbetare

I år har NTM Media anställt fler än 25 personer som alla bidrar till vår mångfald och utveckling.