Hem » Artiklar & Nyheter » Fördjupat samarbete mellan Luleå Hockey & NTM Media
Luleå Hockey har en lång historia tillsammans med NSD, Kuriren och Piteå-Tidningen – ett samarbete som numera sker via NTM Media.
Genom detta avtal kommer NTM Media bli en aktiv partner i föreningens kommunikation för att stärka Luleå Hockeys varumärke och öka försäljningen av biljetter, souvenirer osv. Det kommer huvudsakligen att ske via NTM Medias kanaler i form av displayannonsering, så kallade native-artiklar och annonsering via våra digitala skyltar.
NTM Media blir i och med detta avtal en viktig partner kring att finansiera deras sportsliga verksamhet på dam-, herr-, junior- och ungdomssidan, samt en naturlig del i deras samhällsengagemang.
Ambitionen är att de genom detta samarbete ska kunna ge bra erbjudanden till föreningens medlemmar på prenumerationer hos NTM Media och att vi ska kunna ge bra erbjudanden på hockeyn till våra prenumeranter.
Stefan Enbom, VD Luleå Hockey
– Vi är mycket, mycket glada att vi nu fördjupar vårt samarbete med NTM Media. Det ger oss ytterligare kraft, i en redan offensiv kommunikation, att förstärka vårt varumärke och öka vår försäljning.
– Att få arbeta tillsammans med NTM Media; för ett mer attraktivt, hållbart och jämställt Norrbotten med tillväxt, känns väldigt bra.
Ann-Helen Rönnberg, Regionchef NTM Media
– Vi på NTM Media är otroligt stolta över vårt samarbete med Luleå Hockey, där vi är en av många möjliggörare. Tillsammans vill vi stärka klubbens arbete både på och utanför isen och skapa en ännu starkare koppling mellan människan, näringslivet och idrotten i länet.
– Vårt gemensamma mål är att fortsätta stärka hela Norrbottens lag och tillsammans bygga en hållbar och framgångsrik framtid för alla lag inom föreningen.