Aktuellt
24 mars 2022

Historisk satsning på nytt säljbolag

Vid årsskiftet lanserades NTM-koncernens nya säljbolag där säljavdelningar från fem mediehus har samlats tillsammans med stödfunktioner som behövs för att driva digital annonsförsäljning inom adtech, adops, produkt, content och produktion.

Förändringen är en satsning som under ledning av Affärsområdeschef Kommersiella Intäkter, Emelie Ingström, ska ta vara på koncernens samlade kompetens, tillväxtpotential på lokal marknad, ta en tydligare position på nationell marknad samt stärka den digitala annonsaffären.

– Vi har gjort om i grunden med en ny säljorganisation, implementerat ett nytt CRM- och bokningssystem och bytt adserver för att skapa rätt förutsättningar för att bättre möta morgondagens behov på både den lokala och nationella marknaden. Det är viktigt att NTM Media är förankrat i vår lokala verksamhet och att vi fortsatt finns nära våra kunder med medarbetare från norra Småland till Norrbotten. Våra titlar är starka lokala varumärken och vår styrka och stolthet, säger Emelie Ingström om den verksamhet som nu har lämnat startblocken.

Fredrik Nilsson, Försäljningschef Uppland NTM Media, får ett utökat ansvar för den operativa försäljningen med tydligt fokus på att driva säljledning, försäljning och säljprocessen.

– Historiskt har säljorganisationerna hanterat allt från affärsutveckling, sponsring & event till produktutveckling och försäljning. När vi samlar kraften och kompetensen hos våra medarbetare under ett bolag kommer vi göra mer nytta för våra kunder och driva utveckling i en omvärld i ständig förändring, säger Fredrik om omorganisationen.

Aktuellt

Välkommen till vår nya hemsida

2024-08-23

NTM Media i flerårigt samarbete med Vätternrundan

2024-04-04

Annonsera bättre i nyhetsmedia

2024-03-11
Event

Vi är nominerade till ”Bästa Digitala Säljteam”

2024-03-06

Vi är nominerade till Årets annonsaffär

2024-02-09