Hem » Artiklar & Nyheter » Content Studio nominerad i Native Advertising Awards 2025
Studion tävlar i kategorierna Best Travel & Tourism Program med kampanjen ”Välkommen hit” om sommar-Gotland 2024 och Native Advertising Agency/Studio of the Year (under 20 Employees). I de båda kategorierna ställs NTM Content Studio mot några av världens mest välrenommerade aktörer, såsom BBC Studios, Condé Nast, Fortune, Aller Media Creative Studio och Schibsted Partnerstudio Norge.
– Det är otroligt häftigt att vi lyckats knipa två nomineringar i den här tävlingen där vi mäts mot stora internationella studios. Det visar verkligen vilken resa vi varit på och fortfarande är mitt upp i. Det är väldigt välförtjänt då hela gruppen tagit enorma kliv senaste året, säger Robin Nilsson, Product Lead för native på NTM.
Native Advertising Awards är en konferens och gala där contentbyråer och olika mediehus från hela värden tävlar. Finalen går av stapeln 14 maj i London.
NTM Content Studio är NTM:s egna innehållsavdelning och består av experter runtom i landet. Här samlas kommersiella redaktörer med gedigen erfarenhet från media, PR och kommunikation. Studion skapar skräddarsytt, kreativt innehåll – både digitalt och i print – anpassat efter varje kunds syfte, mål och behov.