Därför har LLT samarbetet med Content Studio i flera år

Syfte med kampanjen

- Syfte med kampanjen:
- Få fler busschaufförer
- Informera om utbildning
- Berätta hur LLT är som arbetsgivare

Locka fler kvinnor till bussföraryrket är ett mål som Luleå Lokaltrafik jobbar mot. De valde att gå ut med en native på NSD och Norrbottens-Kuriren där kvinnor som jobbar inom bolaget klev fram.

I nativeannonseringen berättar busschaufförerna Lisa och Evelina om hur det är att jobba på LLT och bjuder in läsarna till LLT Akademi. En utbildning på 13 veckor med utbildningslön och sedan garanterat jobb. Resultatet? Platserna på utbildningen fylldes upp på nolltid!

”Vi har använt oss av nativeartiklar för att stärka vårt varumärke och dela information. Vi ser native som en möjlighet att nå ut bredare med vårt budskap. Native är ett format som ger oss större utrymme att mer ingående berätta om vår verksamhet och saker vi har på gång.”

Vill du också ta hjälp av content studio?

Skicka ett meddelande till oss och fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig.
Ditt förnamn *
Ditt efternamn *
E-postadress *
Företag *
Ditt meddelande *

Läs vår personuppgiftspolicy här.

Fält märkta med * är obligatoriska