”Vi är väldigt glada för det här sättet att marknadsföra oss.”

Syfte med kampanjen

- Presentera sina medarbetare och den expertis de besitter
- Inspirera och utbilda sina kunder
- Bygga starka relationer som den lokala aktören som hjälper dig när du behöver

Med regelbunden nativeannonsering har Blomstertorget inte bara profilerat sig som Linköpings självklara val när det kommer till hem och trädgård, de har också byggt långsiktiga relationer med sina kunder, ökat antalet kundmedlemmar och sett direkt effekt i sin försäljning.

”Nativeannonsering passar väldigt bra in i vår marknadsstrategi där vi kan lyfta en avdelning inför och under en längre säsong. Där vi kan bjuda våra kunder på tips, råd och kreativa idéer. På så sätt så skapar vi ett mjukt värde runt själva försäljningen. Dessa annonser som ofta har en personlig profilering av någon av våra medarbetare blir ofta ”snackisar” Det är roligt att kunna lyfta våra medarbetares kompetens inför våra kunder på ett så tydligt sätt. Sen ser vi också en direkt effekt i försäljningen.

Vår kontakt som gör native är Amanda. Hon är otroligt duktig på att först lyssna och förstå vad som ska kommuniceras. Då vi är stolta över vår kunskap så blir det ibland lite fikonspråk. Efter att Amanda lyssnat in oss så har hon en säregen förmåga att skala i termer, byta ut fackspråk, framhäva essensen och skapa en intressant text för läsaren. Vi är väldigt glada för det här sättet att marknadsföra oss.”

Vill du också ta hjälp av content studio?

Skicka ett meddelande till oss och fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig.
Ditt förnamn *
Ditt efternamn *
E-postadress *
Företag *
Ditt meddelande *

Läs vår personuppgiftspolicy här.

Fält märkta med * är obligatoriska