Play Video

Tingstad möbler

Möbelbutik och utflyktsmål

Tingstad Möbler är en inredningsbutik som ligger ett stenkast utanför Norrköping. Till den vackra ladan kommer besökare för att handla möbler, hämta inspiration från de senaste trenderna och njuta av en trevlig stund i caféet. Möbelförsäljningen i ladugården har pågått sedan 1995 och idag drivs butiken av ett par som fokuserar på att erbjuda ett attraktivt sortiment av möbler. Dessutom vill de skapa den bästa möjliga shoppingupplevelsen för sina kunder. 

Tingstad Möbler har tidigare huvudsakligen marknadsfört sitt sortiment i print. Men sedan de nya ägarna tog över för fyra år sedan, har företagets kommunikationsmål förändrats. Företaget strävade efter en marknadsföringsstrategi, som inte enbart fokuserade på pris- och produktannonser. Istället vill de stärka sin digitala närvaro och förändra den allmänna uppfattningen om utbudet i butiken.

Strategi över flera kanaler

För att få en tydlig bild av kundens nuläge och deras önskade mål inledde vi ett strategiarbete. Projektledare för kunden, Christan Rygaard, gjorde en grundlig behovsanalys. Därefter utformade han tillsammans med kunden en plan för kommande marknadsinsatser. Eftersom kundens primära mål var att förbättra sin digitala närvaro och påverka potentiella kunders uppfattning om deras utbud, arbetade vi fram en kanalstrategi som innefattade fler kanaler och nytt innehåll som var skräddarsytt för målgruppen och anpassat för respektive kanal.

Räckvidd för
top of mind-position

Räckviddsmedierna, såsom printannonser, displayannonser och utomhusskyltar, har huvudsakligen fungerat för att öka butikens igenkänning och för att top of mind hos kunderna.

Native som påverkar

Varje kanal i kundens mediemix har fyllt sin funktion. För att påverka vad potentiella kunder tycker om butikens utbud har vi skapat native-artiklar med syftet att påverka deras uppfattning och köpbeteende. Genom att ge en mer detaljerad insikt i verksamheten, deras sortiment och framtida satsningar har butiken lyckats närma sig sin målgrupp.

Innehåll som engagerar

Genom filmproduktion,  sociala medier och hemsida via vår reklambyrå fluid har butiken med hjälp av relevant och engagerande innehåll kunnat skapa en tydlig bild av butiken, visa upp deras sortiment och därigenom öka trafiken till den fysiska butiken. De har aktivt valt att fokusera på den fysiska butiken istället för en webbshop.

”Tillsammans med Tingstad Möbler har vi analyserat behov, satt klara mål och skapat en kraftfull marknadsföringsstrategi. Vårt gemensamma fokus på innehåll och en tydlig röd tråd i kommunikationen har varit avgörande. Genom strategisk tajming, där vi smart kombinerat varumärkesbyggande och säljdrivande kampanjer, har vi framgångsrikt samarbetat. Våra insikter om företagets kunder har varit nyckeln till att leverera träffande marknadsföringsinsatser.”

Christan Rygaard, projektledare för kunden

Försäljningsrekord!

Tingstad Möbler har märkt stor skillnad på sin försäljning. De senaste åren har butiken trots vikande konjunktur haft försäljningsrekord två år i rad. Butiken ser samarbetet som en viktig faktor till försäljningssuccé. 

INSPIRERAS AV FLER KUNDCASE
Digital närvaro

Tingstad möbler

Strategi som stärker kundens digitala närvaro och påverkar den allmänna uppfattningen om utbudet i butiken.
Mässkampanj

Beijer bygg Uppsala

Vi skapade ett koncept kring byggmässan och tog fram material som marknadsförde kundeventet i alla NTM Media Upplands kanaler
Nedräkningskampanj

TGI Fridays Uppsala

Vi hjälpte TGI Fridays att föra fram sitt budskap och höja förväntningarna med en nedräkningskampanj!

Vill du veta mer om hur vi hjälper företag att nå ut?

Ditt namn *
E-postadress *
Telefonnummer (frivilligt)
Berätta om ditt ärende till NTM Media *

Läs vår personuppgiftspolicy här. Fält märkta med * är obligatoriska

Ditt namn *
E-postadress *
Telefonnummer (frivilligt)
Berätta om ditt ärende till NTM Media *

Läs vår personuppgiftspolicy här. Fält märkta med * är obligatoriska