TGI Fridays

Så hjälpte vi TGI Fridays när de öppnade i Uppsala

När TGI Friday American Bistro öppnade sin första restaurang i Uppsala ville de etablera sig som en familjerestaurang mitt i centrum, få så många som möjligt av lokalbefolkningen att besöka restaurangen under öppningsmånaden och bygga upp en trogen besökskrets.

Vi på NTM Media hjälpte TGI Fridays att föra fram sitt budskap och höja förväntningarna med en nedräkningskampanj i print och display under veckan som ledde upp till öppningsdatum och avslutade sedan med helsidor både i print och digitalt dagen innan öppningshelgen.

Resultatet blev en klick-frekvens på annonserna utöver det vanliga och ett fantastiskt mottagande av TGI Friday i Uppsala. 

Kampanjen hade bra slagkraft och vi har haft väldigt många bokningar under helgerna och vi är otroligt ödmjuka inför hur Uppsala har tagit emot oss och mycket har att göra med kampanjerna som vi har kört tillsammans med er. 

- TGI Fridays
INSPIRERAS AV FLER KUNDCASE
Digital närvaro

Tingstad möbler

Strategi som stärker kundens digitala närvaro och påverkar den allmänna uppfattningen om utbudet i butiken.
Mässkampanj

Beijer bygg Uppsala

Vi skapade ett koncept kring byggmässan och tog fram material som marknadsförde kundeventet i alla NTM Media Upplands kanaler
Nedräkningskampanj

TGI Fridays Uppsala

Vi hjälpte TGI Fridays att föra fram sitt budskap och höja förväntningarna med en nedräkningskampanj!

Vill du veta mer om hur vi hjälper företag att nå ut?

Ditt namn *
E-postadress *
Telefonnummer (frivilligt)
Berätta om ditt ärende till NTM Media *

Läs vår personuppgiftspolicy här. Fält märkta med * är obligatoriska

Ditt namn *
E-postadress *
Telefonnummer (frivilligt)
Berätta om ditt ärende till NTM Media *

Läs vår personuppgiftspolicy här. Fält märkta med * är obligatoriska