

TGI Fridays
Så hjälpte vi TGI Fridays när de öppnade i Uppsala
När TGI Friday American Bistro öppnade sin första restaurang i Uppsala ville de etablera sig som en familjerestaurang mitt i centrum, få så många som möjligt av lokalbefolkningen att besöka restaurangen under öppningsmånaden och bygga upp en trogen besökskrets.
Vi på NTM Media hjälpte TGI Fridays att föra fram sitt budskap och höja förväntningarna med en nedräkningskampanj i print och display under veckan som ledde upp till öppningsdatum och avslutade sedan med helsidor både i print och digitalt dagen innan öppningshelgen.
Resultatet blev en klick-frekvens på annonserna utöver det vanliga och ett fantastiskt mottagande av TGI Friday i Uppsala.
- Nyhetsmedia
- Display








“Kampanjen hade bra slagkraft och vi har haft väldigt många bokningar under helgerna och vi är otroligt ödmjuka inför hur Uppsala har tagit emot oss och mycket har att göra med kampanjerna som vi har kört tillsammans med er.”