Luleå Lokaltrafik

Kampanj med känslor i fokus

Vi skapade en kampanj som talar till hjärtat i en bransch som oftast vänder sig till sunt förnuft.

- Print- och displayannonsering, DOOH och sociala medier
- Kommunikation som tilltalar lokalt
- Emotionell marknadsföringsstrategi

I hundra år har Luleå lokaltrafik, LLT, trafikerat Luleås gator. Resebranschen är full av kommunikation som pratar till hjärtat. Men bussföretagen har snarare valt att tilltala vårt sunda förnuft. LLT ville bryta trenden genom att få Luleåbor att välja bussen framför andra transportmedel på ett emotionellt plan framför rationalitet. Genom att skapa kampanjer som fokuserar på gemenskap, miljömedvetenhet och det lokala livet, strävar LLT efter att göra resandet med kollektivtrafiken till mer än bara ett praktiskt val – det ska vara ett val som känns rätt i hjärtat. LLT
mål är att förvandla varje resa till en positiv upplevelse som stärker känslan av samhörighet och stolthet över staden.

”Vi är mycket nöjda med kampanjen där vi tillsammans, kreativt har arbetat fram den färdiga produkten. NTM Media är lyhörda för våra idéer och tankar och bidrar med kloka inspel och kunskap om kampanjupplägg som den partner vi önskar.”

Ulrica Rosendahl, marknadskommunikatör LLT

Vill du annonsera hos oss?

Skicka ett meddelande till oss och fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig!
Förnamn *
E-postadress *
Förening/företags namn *
Efternamn *
Telefonnummer *
Organisationsnummer *
10 siffror
Ditt meddelande
Region *

Läs vår personuppgiftspolicy här. Fält märkta med * är obligatoriska

Event

Frukostföreläsning: Effektiv Kommunikation

Event

Så når du effekt och resultat i en digital värld

Event

Annonsera bättre i nyhetsmedia

Event

Annonsera bättre med Content Marketing

Event

Kundcase

Colorama Norrköping

Case

Coop Gotland

Case

Niemi Bil

Case