I hundra år har Luleå lokaltrafik, LLT, trafikerat Luleås gator. Resebranschen är full av kommunikation som pratar till hjärtat. Men bussföretagen har snarare valt att tilltala vårt sunda förnuft. LLT ville bryta trenden genom att få Luleåbor att välja bussen framför andra transportmedel på ett emotionellt plan framför rationalitet. Genom att skapa kampanjer som fokuserar på gemenskap, miljömedvetenhet och det lokala livet, strävar LLT efter att göra resandet med kollektivtrafiken till mer än bara ett praktiskt val – det ska vara ett val som känns rätt i hjärtat. LLT
mål är att förvandla varje resa till en positiv upplevelse som stärker känslan av samhörighet och stolthet över staden.
”Vi är mycket nöjda med kampanjen där vi tillsammans, kreativt har arbetat fram den färdiga produkten. NTM Media är lyhörda för våra idéer och tankar och bidrar med kloka inspel och kunskap om kampanjupplägg som den partner vi önskar.”