Parksnäckan

KLBR

Marknadsföring av evenemang

Sommaren 2021 då det fortfarande råder strikta restriktioner kring maxantal på konserter, matcher och restauranger så drar Uppsalas största konsertarrangör KLBR igång ett gediget konsertutbud. Målet är att sälja så många biljetter som restriktionerna tillåter. Ett femtiotal spelningar planeras under drygt tre månader på Uppsalas klassiska sommarscen, Parksnäckan. Mediehuset UNT fick uppdraget att marknadsföra Parksnäckans utbud.

En kampanj i tre delar

KLBR presenterade artister som Måns Zelmerlöw, Jill Johnson, Markus Krunegård, E-Type, Smith & Thell och Thomas Stenström. Ett samarbete mellan UNT MERA och KLBR togs fram som en del av marknadsföringen. Kampanjens tre delar:

1. MERA erbjudande

2. Biljettsläpp

3. Tackannons syntes på utomhusskärmar, sociala medier och i UNT print och digital .

”Intresset har varit över förväntan, 24 timmar efter första biljettsläppet hade vi sålt över 1 500 biljetter. Kampanjen blev ett bra exempel på hur vi lyckas få ihop det hela vägen, från förhandsläppet till tack-annonsen efter avslutad konsertsommar. Samarbetet med Mediehuset UNT har bidragit stort för spridningen av engagemanget.”

Jonas Curling, KLBR:s Promoter
INSPIRERAS AV FLER KUNDCASE
Webb & Film

Colorama Norrköping

En inspirerande webb som lyfter sortiment mot nya målgrupper
Varumärkesarbete & kampanjer

Coop Gotland

“Always on” för Gotlands ständiga favoritbutik
Marknadsföring

Niemi Bil

Lokal exponering för en lokal bilhandlare.

Vill du veta mer om hur vi hjälper företag att nå ut?

Ditt namn *
E-postadress *
Telefonnummer (frivilligt)
Berätta om ditt ärende till NTM Media *

Läs vår personuppgiftspolicy här. Fält märkta med * är obligatoriska

Ditt namn *
E-postadress *
Telefonnummer (frivilligt)
Berätta om ditt ärende till NTM Media *

Läs vår personuppgiftspolicy här. Fält märkta med * är obligatoriska