Parksnäckan
KLBR
Marknadsföring av evenemang
Sommaren 2021 då det fortfarande råder strikta restriktioner kring maxantal på konserter, matcher och restauranger så drar Uppsalas största konsertarrangör KLBR igång ett gediget konsertutbud. Målet är att sälja så många biljetter som restriktionerna tillåter. Ett femtiotal spelningar planeras under drygt tre månader på Uppsalas klassiska sommarscen, Parksnäckan. Mediehuset UNT fick uppdraget att marknadsföra Parksnäckans utbud.
- Erbjudanden via UNT:s "Mera förmåner" för prenumeranter.
- Printannonsering
- Displayannonser
- Sociala Medier
- Utomhusskärmar




En kampanj i tre delar
KLBR presenterade artister som Måns Zelmerlöw, Jill Johnson, Markus Krunegård, E-Type, Smith & Thell och Thomas Stenström. Ett samarbete mellan UNT MERA och KLBR togs fram som en del av marknadsföringen. Kampanjens tre delar:
1. MERA erbjudande
2. Biljettsläpp
3. Tackannons syntes på utomhusskärmar, sociala medier och i UNT print och digital .
”Intresset har varit över förväntan, 24 timmar efter första biljettsläppet hade vi sålt över 1 500 biljetter. Kampanjen blev ett bra exempel på hur vi lyckas få ihop det hela vägen, från förhandsläppet till tack-annonsen efter avslutad konsertsommar. Samarbetet med Mediehuset UNT har bidragit stort för spridningen av engagemanget.”

