

INGELSTA SHOPPING
Marknadsföring av eventet "Hälsodagen"
Ingelsta Shopping – ett köpcentrum i norra Norrköping – har Öst Media det övergripande ansvaret för när det gäller all kommunikation i såväl digitala som tryckta medier. Under våren 2019 fick vi uppdraget att marknadsföra Ingelsta Shoppings event ”Hälsodagen” – som en del av deras 10-årsjubileum. Detta blev också ett led i utvecklingen av att ta fram ny marknadskommunikation med ett nytt grafiskt formspråk.
- Displayannonsering
- Printannonsering
- Rörligt material i sociala medier
- Displayannonser
Genomförande
Butikerna plockade fram hälsoinriktade produkter som presenterades, tävlingar på sociala medier skapades och ett samarbete med hälsocoach Sanna Dahlberg och löparcoach Oya ”Runzpire” Hanzén inleddes som en del av marknadsföringen.
Dessutom fanns Tjalve och Friskis & Svettis representerade. RÅ bjöd på provsmakning av deras funktionsdrycker och en del butiker hade representanter på plats från olika hälsoförknippade företag.


”Hälsoeventet var lyckat, både sett till besökstrafiken i köpcentrumet och till försäljningen i butikerna som valde att aktivera erbjudanden och happenings för kunderna. Kampanjen blev ännu ett bra exempel på hur vi lyckas få ihop det hela vägen, där marknadsföringen är tydlig och håller vad den lovar in i aktiviteten på plats. Nyckeln – ett starkt engagemang och stor delaktighet hos alla som ingår i teamet. Tillsammans skapar vi ett tydligt budskap och en röd tråd genom alla produkter.”

