Lyckas med din kampanj i nyhetsmedia
Nu är det inte långt kvar tills konsumenternas favoritperiod går av stapeln. Under Black Week råder högt köptryck och det gäller att sticka ut från mängden i ett hav av erbjudanden för att lyckas med sin annonsering.
Förra året planerade varannan konsument att handla någonting under Black Friday. Elektronik, mode, skönhet, leksaker och inredning är de inriktningar som är mest populära och våra läsare står för ca 60 procent av konsumtionen i alla kategorier. Genom displayannonsering i våra nyhetskanaler skapas en unik synlighet i en trovärdig miljö för en köpstark målgrupp. Genom våra 19 nyhetstitlar når du som annonsör en svårslagen lokal räckvidd, en köpstark målgrupp och fler än en miljon läsare varje vecka.
För att lyckas med displayannonsering på våra nyhetssajter
Tips 1
Planera och boka in dina kampanjer i god tid
Nyhetssajter är en utmärkt kanal både för att bygga varumärke och driva försäljning. Intresset för nyhetsmedia ökar, och lokala nyheter har ett högt förtroende. Önskar ni geostyra ert annonsbudskap för att rikta in er mot en målgrupp i en specifik kommun eller område rekommenderar vi att ni bokar in er kampanj i god tid då de mest populära formaten snabbt blir fullbokade.
Tips 2
Säkerställ god synlighet
Vi vet hur många visningar per dag som behövs för att din annons ska få ett så bra kampanjtryck som möjlighet mot våra läsare – och vilka format som ger högst synlighet. Den här perioden kan det vara en extra god idé att satsa en del av budgeten på ett större format som gör att er annons sticker ut lite extra och verkligen fångar läsarnas uppmärksamhet. Vi hjälper dig gärna att planera bästa möjliga upplägg utifrån din budget. Läs mer här om hur vi hjälpte TGIF att nå ut när de öppnade sin restaurang i Uppsala.
Tips 3
Stick ut från mängden med din annons
Det finns stora valmöjligheter när det gäller utformningen av displayannonser. Med hjälp av texter, bilder, animationer eller filmer kan du utforma en annons som verkligen fångar intresset för ditt varumärke eller produkt. Med en tydlig call-to-action, en text eller knapp som lockar läsarna att klicka på annonsen för att veta mer ökar klicken på din kampanj. Våra annonsproducenter hjälper dig gärna!
Vi hjälper er att skräddarsy kampanjerna inför Black Week!
Kontakta vår expert Jenny så hjälper hon er att sy ihop en fantastisk kampanj som syns i våra marknadsföringskanaler från söder till norr.
Jenny Ahlbeck, Product Lead Display & Video
jenny.ahlbeck@ntmmedia.se
072 744 61 00
Att arbeta med oss ska vara enkelt.
Vi är flexibla, kunniga och lätta att ha att göra med. Som en helhetsleverantör av marknadsföring kan vi erbjuda dig en kontaktperson att hjälpa dig med hela din marknadsföring. Vi älskar det nära samararbetet med våra kunder, därför är vi placerade på lokal marknad från Gotland till Norrbotten. Behöver du hjälp med er marknadsföring? Hör av dig till oss idag så återkopplar vi så snart vi kan.
Vill du annonsera hos oss?
Skicka ett meddelande till oss och fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig!